MIT PIERWSZY: GAZ NISZCZY SILNIK
To najsłynniejszy mit dotyczący instalacji LPG. Prawda jest jednak zupełnie inna. Owszem, wiele lat temu, kiedy to rozwiązanie pojawiło się na rynku, pierwsze modele instalacji gazowej były mocno ograniczone. Ich montaż w samochodach różnego typu, bez dopasowania do modelu silnika i części użytych w aucie, miał różne skutki.
Obecnie, technika poszła do przodu i mamy do dyspozycji wiele różnych generacji instalacji LPG. Dzięki temu, jesteśmy w stanie dobrać odpowiedni model instalacji dostosowanej do typu silnika. Dobrze dobrana instalacja gazowa nie ma wpływu na stan silnika, który dzięki wystarczająco częstemu serwisowaniu, pozostaje w dobrej kondycji. Przyczyną zniszczeń silnika bądź wadliwego działania instalacji nie jest samo je założenie ale brak fachowego montażu i użycie słabej jakości części. W naszym warsztacie, dysponujemy sprawdzonymi przez lata rozwiązaniami. Używane przez nas komponenty, to najwyższej jakości produkty. Pamiętamy, że słaby sprzęt, obniża trwałość silnika i naraża go na awarie – dlatego wykorzystujemy tylko sprawdzone części.
Zakładając instalację dla Ciebie, posługujemy się zdobytą przez lata wiedzą i doświadczeniem. Wiemy, w jaki sposób dobrać i zamontować instalację, aby służyła Ci przez lata i pozwoliła na zaoszczędzenie pieniędzy.
MIT DRUGI: SILNIK TRACI MOC
Kolejnym nieprawdziwym stwierdzeniem, dotyczącym funkcjonowania samochodu, po założeniu gazu jest utrata mocy silnika i jego, popularnie mówiąc, „zamulenie”. Tak jak w przypadku pierwszego mitu, istotne jest fachowe dobranie rodzaju instalacji i użycie wysokiej jakości części. Nie jest to jedyny wymóg, dzięki któremu możemy uniknąć różnicy w tempie przyspieszania naszego auta.
Bardzo istotną sprawą jest klasa i kondycja posiadanego silnika. Dobrze zachowany, nie zmieni swojego działania po zamontowaniu instalacji LPG w takim stopniu, żeby było to dla nas odczuwalne. Powszechnie uważa się, że montaż instalacji gazowe, może spowodować spadek mocy silnika do 4 procent. Jest to tak mała różnica, że prowadzący samochód, nie jest właściwie w stanie jej odczuć.
MIT TRZECI: TO, GDZIE ZAKŁADAMY INSTALACJĘ LPG, NIE MA WIĘKSZEGO ZNACZENIA
Mitem, który pokutuje wśród kierowców jest właśnie stwierdzenie, że to, gdzie dokonamy montażu gazu jest bez znaczenia. Tymczasem prawda jest zupełnie inna. Chęć zaoszczędzenia na montażu i wybór najtańszej oferty, może spowodować, że nasza instalacja nie będzie działała prawidłowo i wydamy kilkukrotnie większą kwotę pieniędzy na serwisowanie auta i poprawianie usterek.
Z tego samego powodu, często odradza się zakup auta z zamontowaną już nie wiadomo gdzie instalacją gazową, osobom które nie mają o niej pojęcia. Bez fachowej porady, nie są w stanie ocenić jakości wykonanej pracy, a tym samym przewidzieć, czy zastosowane modyfikacje nie przysporzą im dodatkowych wydatków.
Pamiętaj, że za niską ceną montażu instalacji, stoi nie tylko wątpliwa jakość pracy, ale i klasa użytych do jej montażu części. Ma to ogromny wpływ na sposób w jaki działa instalacja i pracę całego samochodu. Jeżeli chcesz cieszyć się zyskami, jakie daje posiadanie gazu w aucie, miej na uwadze, że czasem warto wydać odrobinę więcej pieniędzy i spać spokojnie. Tylko prawidłowo założony gaz nie naraża Cię na kosztowne w naprawie awarie i pozwala na szybki zwrot kosztów jego zakupu.
MIT CZWARTY: INSTALACJA LPG ZAJMUJE DUŻO MIEJSCA
To tylko cześć prawdy. Racja, butla z gazem gdzieś musi się zmieścić. W tym celu, często wykorzystuje się miejsce na dodatkową oponę, dzięki temu oszczędzamy cenną przestrzeń w bagażniku.
Warto pamiętać, że możemy dopasować wielkość zbiornika do naszych potrzeb i miejsca montażu w aucie. Dzięki temu nie stracimy wiele miejsca, a całość będzie funkcjonalna i estetyczna.
MIT CZWARTY: INSTALACJA LPG ZAJMUJE DUŻO MIEJSCA
Przypadki aut, w których zamontowanie instalacji LPG jest niemożliwe, to rzadkie wyjątki. Dzięki postępowi technicznemu, dysponujemy wieloma rodzajami instalacji, dzięki czemu jesteśmy w stanie dobrać optymalne rozwiązania do wielu modeli aut. Samochody, które nie znosiły dobrze pierwszych instalacji LPG, obecnie łatwo jest przerobić na gaz, dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań.
Można powiedzieć, że aktualnie prawie nie ma silników, których nie można byłoby przestawić na zasilanie gazem. Odpowiedni dobór rodzaju instalacji, gwarantuje efektywną i bezpieczną eksploatację. Pamiętajmy jednak, że im bardziej skomplikowany silnik, tym bardziej zaawansowana instalacja LPG, a więc i wyższa cena.
MIT SZÓSTY: INSTALACJE LPG NADAJĄ SIĘ TYLKO DO STARYCH SAMOCHODÓW
Tu, jak wyżej, utarte przekonanie, że gaz nadaje się tylko do auta z bezpośrednim wtryskiem, wynika z niewiedzy. Postęp technologiczny gwarantuje nam wybór wielu modeli instalacji gazowej, dzięki czemu możemy ją zamontować prawie w każdym modelu auta.
Obecnie systemu wtrysku gazu, produkowane są w myśl najnowszych technologii, nie ma więc problemu z montażem gazu nawet w bardzo nowoczesnym aucie. Coraz częściej gaz montuje się w samochodach fabrycznie. Korzystają z tego tacy producenci jak: Chevrolet, Renault, skoda czy Dacia.
MIT SIÓDMY: ZBIORNIK GAZU MOŻE WYBUCHNĄĆ
Utarło się, że gaz jest niebezpieczny a używane do jego przechowywania zbiorniki, podatne na eksplozję. Owszem, niewłaściwie użytkowany, może spowodować wypadek, jednak nie ma to miejsca przy normalnym użytkowaniu, ponieważ zbiorniki gazowe, używane do montażu LPG są znacznie mocniejsze, niż te na benzynę. Badania ADAC dowodzą, że rozerwanie takiego zbiornika praktycznie nie jest możliwe.
Podczas dużego wzrostu ciśnienia bądź temperatury, zbiornik na gaz otwiera się i wypuszcza część zawartości. Dzięki temu, ciśnienie stabilizuje się i wybuch zbiornika nie jest możliwy. Ryzyko eksplozji jest zdecydowanie mniejsze, niż w przypadku samochodów tankowanych ropą czy benzyną.
MIT ÓSMY: W DROGIM SAMOCHODZIE, „NIE WYPADA” ZAKŁADAĆ LPG
„Stać Cię na drogie auto, to powinno Cię być stać na benzynę!” Nic podobnego! To właśnie dzięki założeniu gazu, możesz oszczędzić i pozwolić sobie na kolejny luksusowy samochód w przyszłości!
Instalacja gazowa pomoże Ci zmniejszyć koszty eksploatacji dużego auta. Poza tym, korzystanie z ekologicznego paliwa i bycie eko jest modne, więc to żaden wstyd, tylko powód do dumy.